Depresja to poważna choroba, która wymaga odpowiedniego leczenia psychologicznego. Najczęściej dotyka ludzi między 20 a 40 rokiem życia. Kojarzymy ją z głębokim i stale utrzymującym sie smutkiem, utrudniającym życie i normalne funkcjonowanie. Zdarzają sie także sytuacje zbytniej wesołości albo smutku i wesołości na zmianę. Zmiany nastroju utrzymują sie długo w czasie i nie mają konkretnego wytłumaczenia. Dla wielu osób cierpiących na depresje jest to "piekło za życia". Żadne pocieszenia typu "wszystko będzie dobrze, nie martw sie" nie pomagają, a wręcz mogą pogłębić problem dlatego potrzebna jest profesjonalna pomoc psychologa.

Depresja objawy
Depresja rozwija sie powoli. Stopniowo rośnie przygnębienie bierność i apatia. Człowiek nie ma chęci do niczego, szuka samotności, zamyka się w sobie. Nic nie przynosi mu radości, a to, co do tej pory przynosiło mu przyjemność, przestaje go cieszyć. W ciężkiej depresji pojawiają sie odczucia, że nie ma sie żadnych perspektyw, ponieważ nic sie juz nie da zmienić. Wzrasta rozdrażnienie i rodzi sie załamanie. Czasami może dojść do próby samobójczej. Dlatego im wcześniej rozpozna sie depresje i zgłosi sie do psychologa, tym bardziej mozna takiej osobie pomóc.

Emocjonalne objawy depresji
• złe samopoczucie utrzymuje sie stale, dłużej niz dwa tygodnie
• utrata zainteresowań
• nieumiejętność cieszenia sie przyjemnościami
• osłabienie koncentracji i uwagi
• niska samoocena
• brak wiary w siebie
• poczucie winy za swoją sytuacje
• pesymistyczne nastawienie, czarne widzenie przyszłości
• myśli i próby samobójcze

Objawy cielesne depresji
• problemy ze snem, bezsenność lub nadmierna potrzeba snu
• zaburzenia apetytu takie jak nadmierny lub osłabiony apetyt
• utrata lub wzrost wagi
• zaburzenia miesiączkowe
• suchość w jamie ustnej osłabienie libido zmęczenie bóle głowy

Depresja leczenie
W leczeniu depresji stosuje sie zarówno farmakologie jak i terapie psychologiczną.