Rozdrażnienie, depresja, złe samopoczucie mogą wynikać między innymi z tego, co jemy. Otóż jedzenie wpływa na nasze zachowanie i emocje. Dowiedz się, co jeść, aby czuć sie lepiej i czego unikać, aby nie mieć gorszych dni.

 

Osłódź sobie życie

Czy słodycze pomagają w lepszym samopoczuciu Powszechnie uważa sie, że po zjedzeniu czegoś słodkiego czujemy sie szczęśliwi. Tak jest ale tylko przez chwile. Po niej następuje drastyczny spadek nastroju ponieważ w procesie metabolizmu cukru tracimy chrom i utrudniamy wchłanianie magnezu, a to przyczynia sie do pogorszenia naszego nastroju. Przesył tak zwanych nero przekaźników do mózgu- takich jak serotonina, odpowiedzialnych za uczucie szczęścia, zostaje utrudniony. Zatem jedząc słodycze, umilamy sobie życie jedynie na chwile a w konsekwencji niszczymy je, doprowadzając do złego samopoczucia. Czujemy wtedy rozdrażnienie, pustkę, brak sił i szukamy okazji by znów zjeść cos słodkiego popadając w ten sposób w błędne koło. Wiele osób zaczyna przez to tyć, co wprawia każdego w jeszcze bardziej przygnębiający nastrój i odczucie braku wartości siebie.

 

Czy tylko słodycze szkodzą?

Nie - nie tylko słodycze szkodzą. Na liście produktów pogarszających nasze samopoczucie znalazły  się mocna kawa, herbata oraz alkohol. Niszczą one witaminy z grupy B, które wpływają pozytywnie na układ nerwowy. Warto spożywać także mniej żółtych serów, ponieważ zawierają dużo fosforu, który utrudnia przyswajanie magnezu!! A jak wiadomo magnez jest koniecznym pierwiastkiem dla naszych nerwów. Swoją drogą to warto suplementować magnez w postaci dobrze przyswajalnych cytrynianów lub jabłczanów. Inne formy są bardzo słabo wchłanialne i zjedzenie nawet 6 tabletek niewiele nam da! Także wybierajmy suplementy z głową i wiedzą.   Co nam pomaga Bardzo korzystnymi produktami dla naszych emocji są: węglowodany złożonych takie jak warzywa pełnoziarniste pieczywo nieoczyszczony ryż kasze i makarony durum orzechy i nasiona (o ile nie ma na nie uczulenia!)

Orzechy i warzywa dostarczają bardzo duża ilość witamn z grupy B, która wspomaga uklad nerowywy. Podobnie działają róznego rodzaju algi i wodorotstyyu typu chlorella i spirulina. Nimi tez warto wzbogacić naszą dietę dodają je na przyklad do koktalii. Bedą dodatkowo niezłym zastrzykiem energii!!!

 

Jedz z głową i myśl o samopoczyciu

Pamiętaj, że to co zjadasz ma bardzo duże znaczenie dla Twojego samopoczucia. Może pogłąbiac smutek i rozdrażnienie ale może także wprawić Cie w dobry nastórj i poprawić Twojer samopczucie. Jedzenie to bardzo ważny aspekt naszego życia i musimy podchodzić do tego z głową. wybirajmy wiec to, co nam pomoże przetrwać problmey dnia codziebnniego i pokonać je z usmiecham na twarzy. Jesli jednak potrzbujesz pomocy to zgłoś sie do nas.

 

 

Źrdódła:
https://charaktery.eu
https://psychologiawpraktyce.pl
Philipa G. Zimbardo  „Psychologia i życie”
Kalat James W. "Biologiczne podstawy psychologii"
Ogden Jane "Psychologia odżywiania się"

 

Strona na facebooku

Mój uniwersytet

uz

Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Socjologii, Pedagogiki i Psychologii

Sprostowanie

Sprostowanie

Sprostowanie! Strona jest prowadzona przez studentkę!